2009.06.04. 10:14
Komoly változások Újlipótváros parkolásában
Az egész Fővárosban új parkolási rendszert alakítottak ki, a legjelentősebb változás talán Újlipótvárosban történt, hiszen itt a korábbi 130 illetve 115 forint helyett 365 forint lett az óránkénti díj.
Az egész városban megváltozott a fizető parkolás eddigi rendje. A díjakat, melyeket 8 éve nem emeltek, még az infláció mértékével sem, a BKV mindenkori jegyáraihoz kötötték. Az 1-es övezetben, ahova mostantól Újlipótváros tartozik, a közösségi közlekedési jegy árának 125%-a az óránkénti díj. A parkolási bevételek az eddigi rendszerrel szemben egységesen az úgynevezett Parkolási és Közlekedésfejlesztési Keretbe kerülnek, ahol a főváros és a kerületek képviselői együtt döntenek a felhasználásáról. Ezt csak meghatározott célokra lehet elkölteni, például a felszíni parkolás rendezésére, mélygarázsok építésére, a közösségi és a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.
Sokan kérdezik, hogy miért emelték ilyen drasztikusan az újlipótvárosi parkolási díjakat. Eddig a kerület déli része a 2-es és a 3-as díjzónába tartozott, szemben a Szent István körút túloldalán található 1-es övezettel. Ez azt eredményezte, hogy azok, akiknek ott volt dolguk, inkább itt parkoltak le, hiszen akár több száz forintot spórolhattak. Ez az állapot mostantól megszűnik, hiszen Újlipótváros egésze is a belvárosi zónához tartozik. Szerintem ezt az intézkedést még át kell gondolni a jövőben, lehet, hogy túl szigorú lett, hiszen a pl. Kárpát utcai lakótelep egyáltalán nem olyan frekventált része a városnak, mint a Parlament környéke.
A legfrissebb, 2007-es adatok szerint Újlipótvárosban összesen 8828 közterületi parkolóhely van, erre 7296 engedélyt adtak ki. Az itt élőknek tehát jut elég parkolóhely, ha senki sem tárolja itt az autóját, aki nem kerületi. A magasabb díjak miatt enyhülhet a jelenlegi parkolóhely hiány, ez mindenképpen az itt élők érdekeit szolgálja.
Remélem a felmerülő kérdésekre választ tudtam adni, ha nem, várom kommentben a további megjegyzéseket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
révészandris 2009.06.06. 09:37:13
Egyrészt szeretném tudni, hogy amennyiben egy családban két autó van, jár-e a "másodiknak" is valami parkolási kedvezmény?
Azt a rémhírt hallottam, hogy a Margit-híd felújításával egyidőben megkezdődik a Pozsonyi út sétálóutcásítása is. Ez valós hír?Azt mondja MSZP-s képviselőtársnőd, hogy a Príma-pék és Rotschild úr a körúton fog kapni szállítási lehetőséget... Kiváncsi leszek, hol fognak visszafordulni pestre a szállítók? Még most is az a véleményem, hogy teljesen elhamarkodott és szükségtelen volt egy zsákutcát - 50 méterre a Jászaitól - sétálóutcává változtatni.A boltosok rettegnek, hogy megszőnik a forgalmuk, a vietnaminak, a Raffabellónak, a Vanilinnek, a Kínainak, a Prontónak stb. megoldatlan a szállítása. Egy biztos, a hajléktalanoknak lesz egy-két plusz padjuk...Így látom én, Révész András fotoriporter
plantos 2009.06.06. 20:38:09
Remélem többet a hatalom közelébe sem kerültök. Edig csak kárt okoztatok.
Van képetek a kirekesztéssel kampányolni? Kinek köszönhetö, hogy sehol europában sem lehet cigányozni, vagy zsidózni csak nálunk? Én még emlékszem arra a cikkre melynek az volt címe, hogy "szólászabadság, vagy antiszemitízmus" Ismretemim szerint nem a MIÉP, vagy JOBBIK ideologúsa írta.
atomrebel 2009.06.08. 09:44:30
megpróbálok nem indulatból írni,hátha sikerül...
szerintem felháborító hogy parkolási díj címén az eddigi összeg dupláját próbálják meg ellopni az állampolgároktól!
eddig is mérhetetlenül bosszantott a parkolási díj és az ehhez kötődő mértéktelen lopás, csalás, mutyizás, de az hogy az emelést te úgy kommentálod, hogy át kéne gondolni esetleg...
???? hogy mi van ???
GRRR!!!
eddig mindig az szdsz-re szavaztam.
viszont ezután soha többet!!!
a legjobbat azzal tennétek ha megszűntetnétek magatokat.
ezt számotokra nyilván nem kézenfekvő, hiszen akkor ismét el kéne kezdeni dolgozni vagy valami hasznosat csinálni és nem a választópolgárok pénzéből élősködni.
szerencsére az eu parlamenti választások megmutatták, hogy mennyire tele van már a sunyi, hazug, mutyizó szdsz-el az emberek töke.
szívélyes üdvözlettel
egy ex-szdsz szavazó újlipótvárosi érintett
A.Judit 2009.06.08. 14:51:01
Én csak annyiban vagyok érintett, hogy a Gogol utcában is forgalmirend változás történt, amiről az ott lakókat elfelejtették tájékoztatni. Örültünk a macskakő megszűntetésének, annak már kevésbé, hogy kb 20 parkolóhely megszűnt és nem tudok a házunk előtt megállni. Tényleg jó a bicikli használat, de minek nekik dupla sáv (egyébként a többség most is a járdán közlekedik). Mellesleg balesetveszélyes is, a parkoló autók mögött kell menniük, szembe a lámpánál pedig a kanyarodó autók mennek át a sávjukon. Szóval az egész elég gáz. Arról már nem beszélve, hogy mi fizetünk súlyadót, parkolást stb., a biciklisek pedig semmit.
Mdavid · http://ilyenmasholnincs.blog.hu 2009.06.10. 10:47:50
A Pozsonyi út sétálóutcává tétele nincs napirenden, bár hosszútávon szerintem indokolt lenne, amíg a lakók parkolása nincs biztosítva, szerintem nem megvalósítható.
A Hollán Ernő utcai boltosok feleslegesen rettegnek, egy sétálóutcában, ahol lehet ácsorogni, kirakatokat nézni, minden alkalommal fellendül az üzletek forgalma. Szerintem ez most is így lesz.
A szállító járművek Budapesten csak külön engedéllyel közlekedhetnek. Így pontosan lehet majd tudni, hogy honnan hova mennek, ugyanis a kijelölt útvonalról nem térhetnek le.
Mdavid · http://ilyenmasholnincs.blog.hu 2009.06.10. 10:51:04
Mdavid · http://ilyenmasholnincs.blog.hu 2009.06.10. 10:54:59
Az átláthatatlan helyzetet mielőbb fel kell számolni, ezt célozza a mostani változás is. Bár komoly erők érdekeltek a homály fenntartásában, remélem sikeres lesz ez a próbálkozás, és a bevételeket átláthatóan költik el a közlekedés infrastruktúrájának javítására.
Mdavid · http://ilyenmasholnincs.blog.hu 2009.06.10. 11:00:56
A súlyadó annak díja, amennyivel az autó amortizálja használata során a közutakat, ezért kell nehezebb autóra többet fizetni. Mivel a legsúlyosabb kerékpár is legfeljebb 35-30 kg, ennek terhelése nem roncsolja az úttestet.
A tájékoztatás elmaradását súlyos problémának tartom, sajnos nem először fordul elő. Szerintem a közvetlenül érintett lakókat felnőtt embereknek kell tekinteni, akiknek közük van ahhoz, ami környezetükben történik.
atomrebel 2009.06.11. 16:50:48
köszönöm a választ.
sajnos többé nem tudok elhinni semmit sem amit politikusok mondanak.
bizonyára velem van a baj, de legalább szavazni nem kell többet mennem.
viszont úgy emlékszem pont a parking kft vezetője elemezte a tv-ben, hogy ÁTLAGOSAN 30%-al emelkedtek a díjak.
Átlagosan az újlipótvárosi részben mennyivel is emelkedtek a díjak???
kb 100%-al ??
akkor ezt így most hogy?
illetve továbbra sem tapasztalom, hogy bármiféle szolgáltatást kapnék a jócskán megemelt parkolási díjért cserébe.
fizetek adót, súlyadót, a benzinárban lévő jelentős adóterhet, zöldkártyát, parkolási díjat, néha átírási költséget, stb.
még MI A KUTYAFASZÁT kéne fizetnem hogy néhány ember még jobban éljen?
köszönettel, atom
atomrebel 2009.06.12. 13:19:07
Na ennyit a becsületes és segítő szándékú parking kft-ről...
Közérdekű adattal visszaélés miatt feljelentést tett a rendőrségen az LMP ismeretlen tettes ellen az Index május 21-i cikke alapján.
A cikk arról szólt, hogy a LátKép Egyesület szerint - amely egy közérdekű adatok szolgáltatása miatti perben jutott a Centrum Kft. bevételi adataihoz -, a Centrum nem valós adatokat adott a fővárosnak és cégének, a Parking Kft.-nek az elmúlt évi bevételeiről. A különbség évi 0,5-1 milliárd forint. A Parking és a Centrum szerint viszont az adatok jók.
Schiffer András, az LMP főszervezője elmondta, hogy a feljelentést közérdekű adattal visszaélés miatt tették. Azt várják a vizsgálattól, hogy tisztázódjon ez az ügy, amelyben egy fontos fővárosi közgyűlési döntést (a parkolási rendeletmódosítását) megalapozó tanulmány adatairól van szó.
Schiffer szerint a fővárosi parkolási cégek bevétele körüli vita az egyik legfelháborítóbb ügy a fővárosban. Úgy gondolja, hogy mivel kétszeresen is közügyről van szó, egyszer azért mert közterületet hasznosítanak, másodszor pedig azért mert a bevétel közpénz, elvárható, hogy a cégek gazdálkodása teljesen átlátható legyen.
Hasonló eljárás indult nemrégiben a BKV ellen is. Mint arról az Index korábban beszámolt [1], közérdekű adattal visszaélés vétsége miatt a Budapesti VII. kerületi Rendőrkapitányságon indult bűnügyben vádat emelt a Pesti Központi Kerületi Bíróságon Dányi József, a BKV volt gazdasági vezérigazgató-helyettese ellen a VI. és VII. kerületi ügyészség.
A bíróság ugyanis közérdekű adatnak minősítette a BKV és a Peron Reklám Kft. által kötött reklámszerződést, amelyet a BKV nem akart kiadni.
ISMÉT KIDERÜLT HOGY A POLITIKUSOK ÉS ÉRDEKELTSÉGI KÖREIKHEZ TARTOZÓ CÉGEK CSALNAK ÉS LOPNAK GÁTLÁSTALANUL...
FÚJJJ SZDSZ!!!