E-mailben érkezett a felvetés, megpróbálok rá válaszolni, bár sajnos a kérdés megoldásáért kerületi szinten keveset lehet tenni.

Gépkocsival naponta többször hajtok az Újpesti rakparton észak felé. Az utolsó szakasz (2x2 sáv) kb 500 m, mielőtt elérjük a Helia szálló alatti lámpát (ez után enyhe emelkedő és jobb-kanyar: Dráva utca).

Ezen a 4-500m szakaszon a nagyobbnál nagyobb, és sötétebbnél sötétebb gépkocsik a külső sávban haladva nagy sebességgel előzik a szabályosan közlekedőket, hogy a sor elejére "furakodva" bepofátlankodjanak a lámpa előtt ismét egysávosra szűkülő kocsisorba.
Kiszámoltam: adott idő alatt kb 25-30 kocsi előz meg, ami ugye 25x4m (átlagban) =100m, ha mindegyik csak 2m követési távolságot hagy egymás közt (pedig többet), az 150m kocsi "elém vág" szabálytalanul.

Próbáltam levélben szót emelni a hatóságoknál, hogy tegyünk valamit a jelenség ellen, hisz adott esetben negyedével veti vissza haladásomat (időben ennyivel több), de levelezdetés után "levettek" a napirendről, pedig javaslataim is voltak.
Ha érdekli, elküldöm a levelezgetést.

Rendkívül bosszant a dolog, hogy az a hatóság, amely illetékes lenne a jelenség felszámolásában, nem tesz semmit. Talán Önnek több szerencséje lesz.

Nem hiszem, hogy csak engem zavar a dolog, hisz az előttem levő autósok viselkedéséből nem ez látszik.

Ezen a kérdésen szerintem két dolog segíthetne, az egyik hosszabb távon, ha nem olyen lenne a közlekedési kultúra Magyarországon, mint amilyen. Ahogy feljebb is írtam, ehhez sajnos ez a blog nem elég. A másik megoldás rövidebb távon is látható javulást jelentene; érezhető közterületi rendőri jelenlétre van szükség. Önmagában az, ha ott van a rendőr elég ahhoz, hogy minden szabályt pontosan betartsanak. Sajnos Budapesten óriási a rendőrség létszámhiánya, hiába vannak üresen státuszok, nincs, aki betöltse. Bár én nem vagyok híve a másra mutogatásnak, ehhez a források nem a kerületi és nem a fővárosi önkormányzatnál vannak, a rendőrség a kormány hatáskörébe tartozik és a feladata ellátásához szükséges összeget az ország költségvetéséből kell biztosítani. Olyan mértékű összegek ezek, amelyek mellett a kerület hozzájárulása csak csepp a tengerben.

Éppen ezért sajnálattal annyit tudok válaszolni, hogy ezzel a problémával kapcsolatban nem tudok segíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ilyenmasholnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr8943462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2009.02.16. 12:49:11

Már miért is lenne szabálytalan a jobb szélső sávban "megelőzni" a sort? Nem látok ebben se szabálytalanságot, se pofátlanságot. Ott az nem jobbról előzés, hanem párhuzamos közlekedés.
Egyébként a közlekedési kultúrának valóban fejlődnie kellene. Ennek egyik eleme lehetne, hogy az autósok ne sorakozzanak birka-módra a belső sávban 500 méterrel az útszűkület előtt, hanem használják ki, hogy az út kétsávos. A végén pedig zipzárszerűen lehet szépen besorolni. Normális országokban ez így működik.
Számtalan helyen alakul ki torlódás csak azért mert az autósok jelentős része, nem tud sávot váltani, besorolni a közlekedés ütemében.

JokerZ 2009.02.21. 18:32:50

érdemes lenne egyszer tanulmányútra eljönni az árpád híd budai felhajtójához. itt a bécsi út 3 és a pacsirtamező 2 sávja (azaz 5) szűkül le először kettőre, majd egyre, és nagyon szépen ki van használva mindkét sáv, érvényesül a zipzár-effektus.

a közlekedési tudással, az autóvezetési képességekkel szerintem is legalább annyi baj van, mint a kultúrával.

tamrob 2009.02.25. 18:35:46

Ha már véletlenül erre járok, szeretném megkérdezni, hogy mikor és hogyan gondolják az illetékesek felszámolni azt az idióta, elmebeteg, bután és együgyűen balesetveszélyes helyzetet, ahogy a Pozsonyi útról és a Katona József-böl az egész Újlipótváros forgalmát rávezették a rakpartra. Nem annak a bizonygatására van szükségem, hogy miért kellett ezt megtenni, hanem azt szeretném tudni, hogy ki a felelős a heti rendszerességgel bekövetkező balesetekért ami azért következik be mert ez a kereszteződés mindenre alkalmas csak arra nem amire használni akarják. Sehol nincs már a csúszós keramit, csak ezen az ötven méteren! Kihajtásnál mindent látni, csak a parkoló autóktól a Margit híd felől érkező nagysebességűeket nem. Majd ha életben maradtunk, akkor megint mindent látni, csak az észak felől érkezőket nem. Mindenkinek gratulálok aki életben maradt ebben a kihajtóban!

spag · http://railzone.nl 2009.03.10. 18:26:01

na ez már a második "nekem szabad autózgatni a belvárosban de másnak nem" levél ha jól számolom :)

két lehetőség van,
- vagy valóban a külső sávra gondolt, akkor dobákpetinek van igaza, nyugodtan két sávban lehet haladni a sáv végéig ahol felváltva beengedik egymást,
- vagy igazából az író a forgalom elől lezárt területre gondolt a sáv megszűnése után. ez viszont megoldható, egy

spag · http://railzone.nl 2009.03.10. 18:27:06

@spag: tehát egy terelőnyilakat ábrázoló tábla kihelyezésével. le is rajzoltam, de html-nek nézte a blog.hu :) <<<