Ma megérkezett Hagyó Miklós válasza a Dráva utcai bringaúttal kapcsolatos levelemre. Változtatás nélkül közreadom és persze jobbulást kívánok. :)

  Merker Dávid képviselő úrnak

      Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési és

           Környezetgazdálkodási Bizottsága

          1052. Budapest, Városház u. 9-11.

 

 

Tisztelt Képviselő Úr! Kedves Dávid!

Köszönettel vettem január 18-ai email-edet. Kérem, nézd el nekem, hogy csak most válaszolok, de – talán értesültél is róla – kisebb műtétet hajtottak végre rajtam, s csak tegnap engedtek ki a kórházból.

 

Mint a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottságának tagja bizonyára Te is tudod, hogy a Fővárosi Önkormányzat alapvetően támogatja a magánberuházások kapcsán átépülő közterületeken – az átépítéssel egyidejűleg – kerékpáros közlekedést segítő megoldások is kiépüljenek.

Ami a konkrét felvetést illeti: A Dráva utcai kerékpárút a Váci út – Dráva utca kereszteződésben (Váci út 76. sz. alatt) épülő irodaház beruházójának előírt közterületi beavatkozások részeként valósul meg, tehát nem fővárosi beruházás.

A Dráva utcában kerékpárút létesítését a XIII. kerületi önkormányzat által 2004-ben jóváhagyott szabályozási terv (KSZT) kötelező elemként tartalmazza.

A Váci út 76. sz. irodaházra 2006-ban adott ki építési engedélyt a XIII. kerületi Polgármesteri Hivatal. Engedélyében előírta az építtető számára a szükséges közterületi infrastruktúra, többek között a kerékpárút megvalósítását. A beruházáshoz előírt többi közlekedési létesítmény (pl. kanyarodó sávok) helyigényét is figyelembe véve, mivel magánberuházáshoz kapcsolódó, korlátozott mértékű beavatkozásra volt lehetőség, a tervezők ezt a megoldást (egy oldali kerékpárút) javasolták. A beruházás e része fővárosi tulajdonú utat érintett ezért a beavatkozásokhoz tulajdonosi, közútkezelői és forgalomtechnikai kezelői hozzájárulás volt szükséges, amit a Főváros megadott.

 

Tárgyszerűen ennyit tudok kérdéseidre válaszolni, mert a konkrét esetben ez volt a főváros lehetősége, szerepe.

Szeretnélek azonban Téged és az „ilyenmasholnincs.blog" olvasóit is megnyugtatni. A kérdéses szakasz a Duna felőli végén a Kárpát utcánál csatlakozik a meglévő járdaburkolaton már évekkel korábban kijelölt gyalog-kerékpárúthoz, s ezzel a város nagy részén végighaladó Duna menti kerékpárúthoz. Kétségtelen, hogy a Visegrádi utcánál valóban nincs még folytatása (elkerülhetetlen, hogy a hálózat szakaszosan épüljön ki), az idő előrehaladtával az egyes különböző beruházások keretében megvalósult hálózati elemek egyre inkább összefüggő hálózatot fognak alkotni.

A főváros kerékpáros főhálózati terve egyébként tartalmazza a Dózsa György úton is folytatólagos kerékpáros létesítményt (kerékpárút, kerékpársáv), a pontos műszaki megoldás azonban még nem eldöntött.

 

Megkérdeztem illetékes ügyosztályunkat. Egyértelmű állásfoglalásuk szerint a  létesítmény – melynek műszaki átadása még nem zárult le – megfelel a kerékpáros  létesítményekre vonatkozó műszaki előírásoknak és ajánlásoknak. A kihelyezett kerékpárút-táblák nem ártanak a  kerékpáros  közlekedőknek. Leszerelésük nem indokolt. A kerékpárút nem használhatatlan

Annak érdekében, hogy a Duna felől a Váci út felé tartó kerékpárosnak ne kelljen kétszer kereszteznie a Dráva utcát, a tervet úgy hagyta jóvá a Főváros, hogy a kerékpárút egyirányú a Duna felé vezető irányban, így a Váci út felé továbbra is lehet az úttesten kerékpárral haladni. A Váci úttól a Duna felé haladva gyakorlatilag nem jelent kerülőt vagy időveszteséget a kerékpárút igénybevétele az úttesthez képest, viszont nem az 50 km/h sebességű gépjárművek forgalmi sávjában kell haladnia a kerékpárosnak.

Az ellenkező irányú kerékpározás segítésére és a Dózsa György úti kapcsolathoz folytatáshoz még további beavatkozások lesznek szükségesek. Az is lehetséges, hogy az egész utca faltól falig átépítése esetén esetleg lehetett volna komplex, kedvezőbb megoldást is megvalósítani, azonban itt egy magánberuházáshoz kapcsolva korlátozott mértékű beavatkozásra volt lehetőség. Egy következő beruházással (pl. a  csatornaépítéssel) együtt vagy önálló kerékpáros  beruházásként folytatható a  beavatkozások sora, ha van rá forrás, és elfogadott műszaki megoldás.   

Tisztelt Képviselő Úr! Kedves Dávid!

Amennyiben figyelemmel kísérted működésemet, tudod: hivatalba lépésem első pillanatától kezdődően azon munkálkodom, hogy Budapest környezeti állapotát (zaj- és légszennyezési mutatóin) javítsunk. A tehergépjármű-behajtás korlátozásán és a kötöttpályás közlekedési fejlesztések előmozdításán, s a közösségi közlekedés előnyben részesítésén túl (lásd buszsávok, buszkorridor) mindig is szívügyemnek tekintettem a fővárosi kerékpáros közlekedés lehetőségeinek bővítését is. Főpolgármester-helyettesi irodám közlekedési referense, Berger András úr rendszeres kapcsolatokat ápol a kerékpáros érdekképviseletekkel. Kezdeményezésemre, az ügy fontosságára való tekintettel, a Főpolgármesteri Hivatal – története során először – külön kerékpáros referenst is kinevezett a Közlekedési ügyosztályon, Tőkés Balázs úr személyében. 2007. december 20-án Közlekedési Ügyosztályunk együttműködési szerződést írt alá a Magyar Kerékpáros Érdekvédelmi, Szabadidősport és Szolgáltató Klubbal, hogy az említett civil szervezet a kerékpáros vonatkozású döntések és fejlesztések előkészítésében, illetve összehangolásában, a tervek s a megvalósult létesítmények szakmai értékelésében részt vegyen. László János úr, a Klub vezetője hetente többször is felkeresi a Főpolgármesteri Hivatalt, s amennyiben bármi észrevétele van, időben megteszi a fejlesztések kapcsán. Számunkra ez is kellő garanciát jelent, a civil kontroll érvényesülését jelenti minden hasonló esetben.

 

Ismételten megköszönöm, hogy leveleddel lehetőséget teremtettél a kerékpáros ügyeink év eleji áttekintéséhez.

Sok sikert s a magaménál jobb egészséget kívánok Neked.

 

Budapest, 2009. január 26.

 

Tisztelettel üdvözöl:

Hagyó Miklós

főpolgármester-helyettes sk.

A bejegyzés trackback címe:

https://ilyenmasholnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr6906028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victoriginal 2009.01.27. 17:02:39

és a bla bla blah blah bla, blah blaaah, blaaaah blah blah bla bla. Ezek után ne is csodálkozzunk, hogy bla blah bla blah bla, blah blaaah bla bla. Természetesen, nekem mint politikusnak, az a blah bla bla blah blaaah, bla bla blahhh.....stb.

StopSzmog 2009.01.27. 17:31:15

sírok :)

És az milyen ügyes már, ahogy a végén visszapöccinti a Kerékpárosklubnak? "Teccetek volna jobban figyelni"

Vaandor 2009.01.28. 15:02:48

Éljen tehát a civil kontroll, ami létezik, de szarnak rá!

Ha egyszer László János hetente bejár, és mégsem említi meg neki senki, hogy hol mi épül / terveződik a városban, akkor miről beszélünk?

Más: Tehát a fővárosi kezelésű út bonyolultsága miatt a Főváros lepasszolta a kerületnek, hogy "oldjátok meg az úton kívül". És ezek után nem az ő felelősségük? Naaa...