Utóbbi bejegyzésem óta hosszú idő telt el, nyáron a képviselőtestület sem ül össze. Az egyik legnagyobb vihart kiváltó ügy a terézvárosi szesztilalom ügye volt, végre elérte a média ingerküszöbét is ez az értelmetlen rendelet. Ez azért is fontos, mert a hasonló intézkedések ellen szinte csak a nyilvánosság segítségével lehet küzdeni, így volt ez tavaly a kerületben is.

Amíg a posztjaikat féltő városvezetők az esti alkoholfogyasztókban megtalálták legfőbb ellenségeiket, addig szinte zavartalanul lehet Budapestből 4-5 napon át légi akadálypályát csinálni. Pár méterrel a fejünk felett zúgnak el a gépek, épp egy-két decibellel nagyobb zajt okozva mint a frissen kinevezett "bajkeverők", a fröccsivók.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A térképen látható, hogy az elviselhetetlen zajon kívül milyen következménye van egy ilyen eseménynek a levegő minősége szempontjából.

Egy ilyen versenynek nem egy ekkora nagyváros szívében van helye. Érdekes módon amíg a Sziget vagy az alkoholfogyasztók ellen rendszeresen fellépnek politikusok, addig ez a verseny mintha senkinek nem tűnne fel. Nem hallunk zajügyeletről, a "lakosság érdekéről", mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne egy ilyen eseményt tartani a város szívében.

Pedig ez közel sincs így. Semmi sem indokolhatja, hogy a fél várost emiatt lezárják, egy hétig repüljenek a fejünk felett, elrontva sok tízezer ember napjait. Egyszer remélem így is lesz.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://ilyenmasholnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr501321037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

spag · http://railzone.nl 2009.08.19. 06:18:18

Azért itt nem csak arról van szó hogy nagyváros szíve, elég az is, hogy lakott terület, és szándékos, tudatosan határérték feletti szennyezés. nem?

Bár ha az erdőt letaroló Dakart meg lehetett csinálni, ugyan milyen következménye lenne ennek.

Nekem szimpatikusak voltak eredetileg az air race-ek, de kicsit bicskanyitogató hogy szmogriadó szintű állapotok vannak. Ja hogy nálunk érdeklődés hiányában a szmogriadók is el szoktak maradni?

rexades 2009.08.19. 12:57:32

Szerintem a légszennyezettséget nem pár kisgép okozta.

A szesztilalom meg a mindent bezárás természetesen nem megoldás. De a belvárosban az éjszakai közterület-felügyeletet igenis erősíteni kell, mert sokak számára már elviselhetetlen a helyzet.

sammmer 2009.08.19. 13:53:54

Jó lenne látni egy elôtte-utána ábrát a légszennyezésrôl, vagyis mennyit okoznak belôle a repülôgépek...Mert alapjaiban szerintem ilyen szokott mindig is lenni ez az ábra: a belvárosban magasabb az érték mint kint, a kertvárosokban, stb..Arányokról nem tudok mit mondani.

JokerZ 2009.08.25. 16:10:47

ez mind igaz, nyilván telítődtek a politikusi zsebek a utolsó nyaralós hét előtt.

ettől függetlenül minden bizonnyal terézvárosban komoly probléma az éjszakai ordibálás és üvegdobálás, amelyre azonban nemcsak adott kerületnek, hanem az egész fővárosnak kellene megoldást találnia. természetesen a bezárás a lehető legcivilizálatlanabb megoldás, miközben alternatíva szintjén kizárólag a rendőrjárőrök számának emelését (nincs rá pénz) és egy jobb etikai kódex elfogadását (vicc) hallottam.

kiváncsi vagyok arra, hogy a XIII. kerületben milyen megoldási javaslatok léteznek erre a problémára. mert szerintem ha rövid időn belül nem születik normális alternatívája a bezárásoknak, budapest elveszíti utolsó értelmes funkcióját (a külföldiek szemében is), mégpedig a partiváros-imidzset.

Simplicio 2009.08.27. 15:08:08

Az airrace-ről nagyon jó volt Bede Márton:

index.hu/velemeny/menonemmeno/2009/08/20/red_bull_air_race_nem_meno/

Az egyetlen értékelhető érv amellett, hogy igenis megéri hallgatni a zajt és elviselni a budapesti belváros nyomorúságos közlekedési állapotainak tovább dugítását az, hogy ezek a légi piruettek jó hírünket keltik a világban, és a Szabadság-szobrot meg a Parlamentet meglátó japánok és amerikaiak majd ennek hatására özönlenek ide az országba. Először erre majdnem azt vágtam rá, hogy szerintem nem, de itt szerintemről szó sincs. Ahogy a Forma-1 kapcsán pontos számok állnak rendelkezésre arról, hogy Sennától Schumacherig hány forint dőlt az országba, úgy illene egy magát komolyan vévő hivatalnak tudnia, hogy mit köszönhetünk mi a Red Bull Air Race-nek, mielőtt engedélyt ad egy idén már hetedszerre megrendezett marketingrendezvényre.

Nem MENŐ :-)